tirsdag 16. november 2010

Vintersola viser seg

Jeg har i hodet mitt et bilde av november måned som både mørk og grå. Det er jammenmeg en "sannhet" med modifikasjoner! Etter noen dager med halvmørke og tåke i det siste, så sprakk det opp i går ettermiddag. Det kom brått og det kom godt! Lyset var varmt og ble reflektert i rosa i snøen.

Jeg og hundene var på vei hjem etter dagens tur da sola brøt igjennom. Stemningen blir så forandret med en gang sola dukker opp! Det skal så lite til for å forandre alt fra tungt og grått til lyst og lett (fantastisk ordforråd her, gitt) ! Jeg får en påminnelse om hvorfor jeg er så glad i vintereren i slike stunder! Det er heller ikke lenge til jeg kan finne fram skia nå. Hvis været fortsetter slik, vel å merke!

Måtte bare ta noen bilder da lyset endelig kom:


I farta!


Aiko
Cevita

Hengeblodbøk



Stakitten


Kvist av svartsurbær (Aronia)

Se flere bilder i nysnø og vintersol her : (trykk på ramma)
Ladda upp, spara och dela dina bilder gratis!

Aiko måtte også posere med sitt nye tjenestetegn. Det kom i posten på lørdag. Det virker veldig solid, er sydd i dobbelt stoff og har påbrodert Aikos kennelnavn. Er veldig fornøyd med dette flotte "jåledekkenet"! Vet nesten ikke om jeg tør å bruke det! Kanskje det bare burde brukes ved spesielle anledninger? Nei, men det går vel ikke an! Må nok ta det i bruk!




Sola fortsatte å skinne også idag. Jeg og Aiko prøvde sparken for første gang denne vinteren. Føret var helt perfekt! Det var 7 minusgrader i sola da vi dro ut, så det var hverken for glatt eller for trått. Vi sparket bort til Sveumskrysset i St. Mikaels veg og tilbake. Deretter tok vi med Cevita på en runde, uten spark, over jordet og nedover Lageråvegen og hjem. Da var det så fint lys, så jeg bare måtte hente kameraet igjen.

Først etter at jeg var ferdig med å ta bilder, så oppdaget jeg at jeg hadde brukt for høy ISO. Det var nok grunnen til at bildene ble altfor lyse. Slikt som skjer når man skal prøve seg med manuelt program for en gangs skyld! Bildene ble nå det de ble. Etter litt justering i Elements, så ble de ikke så aller verst:





Aiko og Cevita

På dette siste bildet sees det veldig godt på snøen at noe har blitt feil. Kan jo prøve meg med å si at jeg benyttet meg av den såkalte kunstneriske friheten...eller no sånt!

Se bilder av schäfere i fri utfoldelse her: (trykk på ramma)
Ladda upp, spara och dela dina bilder gratis!


Til slutt en bitte liten utblåsning: Ergrer meg grønn over disse "moralistene" som alltid dukker opp for å fortelle dyrevernforkjempere at "det finnes faktisk mennesker som har det vondt, så hvorfor bry seg om dyra"! Nå sist mot kjendisene som stilte opp mot pelsoppdrett.

For det første, så har da mennesker evnen til å tenke på flere ting samtidig, slik at man trenger da ikke sette svake grupper opp mot hverandre! For det andre, så finnes det jaggu dårligere saker å kjempe for enn for dyrevern og dyra trenger absolutt noen til å tale sin sak!

Sånn! Da fikk jeg sagt det også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar