tirsdag 15. mars 2011

Vinteren mot slutten

Denne vinteren har gått fort! Ja, den er ikke over enda, men det merkes at den går mot slutten! Det har blitt lengre, lysere kvelder og varmegrader, på dagen, i hvert fall. På denne tida er det allikevel en del minusgrader på natta og det er jeg glad for. Da forsvinner ikke snøen så alt for raskt.
Jeg og Aiko har sånn cirka fått til skiturer nesten annenhver dag de siste månedene og det liker vi! Må si at jeg gruer meg litt til skiløypa er borte og vi blir henvist til turer langs støvete grusveger for en stund. Disse turene på ski i ganske åpent landskap gjør godt for sjela. Aiko liker å løpe og jobbe og han får selvsagt masse ros på turen når han er flink. Jeg merker at jeg jeg selv også har blitt litt modigere på skiene og har ikke behøvd å koble han løs i bakkene. Vi har blitt et bra team i skiløypa. I utforbakkene går det i full gallopp og jeg klarer på et vis å ploge for å ha en liten følelse av kontroll på farten. Og det har gått bra!


Litt vind, og plutselig er løypa blitt det høyeste "punktet" ! Løypa var til å begynne med temmelig dyp!
Bildet er fra 5. mars


Aiko på tur i blåsten 5. mars
I skuterløypa

Disse turene har også fått kiloene til å renne av Aiko (forhåpentligvis meg selv, litt, også). Vi har ikke fått veid han på noen uker (sist veide han 38 kg), men det kjennes på han at han har blitt fastere i fisken og du kan kjenne litt mer av ribbena. Han ser finere ut nå når han har fått trekt opp igjen buklinja.

I dag tok jeg med GPS'en for å finne ut hvor lang runden vår er. Og den er 9 km.

Ulike data fra turen


Løypeloggen
Start og slutt er pilen med grønn ring oppe i venstre hjørne



Gikk også en liten tur med Cevita. Vi hentet avisa, vi da! Og så tok vi en liten tur opp til Sagsveen slik at hun kunne få sjekke opp skiløypa vår. Borte i svingen la hun seg ned i snøen og begynte å grave og kose seg! Du verden så koselig det er å ha en slik eldre hund, som er i så godt humør og er så snill, som Cevita!

Denne vinteren her har også vært så kald at vi allerede har fyrt opp all veden i skålen. Det har aldri skjedd oss før, å gå tom for ved. Men far kommer med nytt lass med ferdigkappet i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar