torsdag 14. februar 2013

Hjemmetrening, sparktur og siste kurskveld.

Vært hjemme og gjort litt i huset i dag. Har dermed fått trent litt innimellom.
Har fått trent mange innganger/på plass i dag. Begynner å følge godbiten bra nå. Og setter seg i fin posisjon. Har trent dette både inne, ute og på valpekurset på Bergset nå i kveld. Prøver å være bevisst på å rette meg opp og rose, før godbiten. Føler det går ganske fint.

Sitt-kommandoen trener vi fortsatt på. Begynner å nærme seg at hun tar kommandoen.

Ligg har vi vel bare så vidt begynt på. I hvert fall "rett" ligg.

Begynner å skjønne opplegget når jeg avbryter henne i å bite i andres votter/klær... Nei og et lite dytt, så snur hun straks mot meg og er klar for å sette seg. Like dant hvis hun knurrer mot andre hunder. Lurer på om jeg skal variere litt hun får som "alternativ" etter hvert... Ikke bare sitt... Hmm.. får tenke litt på det.

Hun kommer på innkalling også. Både inne på tomta, og da vi gikk tur oppi Sagsveen. Bytter litt på om hun får godbit, kos eller leke når hun kommer til meg. Synes hun begynner å bli positivt kontaksøkende. :-)

Byttelek: prøvde å leke med henne løs en gang, men Elisabeth har rett. Jeg bør nok holde henne i bånd til å begynne med, hun har lett for å ta "æresrunder".

Fikk den nye apportbukken i posten i dag. Prøvde et par ganger. Godbiten var så god at hun slapp veldig fort/nølte med å ta apportbukken. Men øvelse gjør mester, så vi får fortsette å trene.

Hun har fått hilse på mange "skumle" mennesker på kurset i dag. Og overvant frykten, og ble veldig stolt. Får ros for slikt.
Siste timen innendørs i hytta fikk hun ligge i bur. Der sov hun godt. Så bra hun klarer å slappe av!

Aiko har vært på sparktur i dag. Bort til Sveumskrysset og tilbake.Vi hadde en fin tur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar