fredag 15. februar 2013

Siste fridag før jobbehelg. Sparktur og tur med Chicco.

Sto opp tidlig i dag også, og fikk gjort masse i huset.
Innimellom ble det små turer på Alma i det fri, samt en lengre sparktur med Aiko. Alma er forøvrig veldig flink når hun er igjen alene hjemme. Jeg passer på at hun har fått av seg litt energi før jeg drar ut, da virker det som hun har sovet mens vi har vært borte. I dag var hun nok alene i 1,5 time.



Turen med Alma oppi Sagsveen besto i små "ekspedisjoner" i løssnøen. Hun elsker å utforske nye områder! La inn ei økt med byttelek med kong. Det begynner å ligne noe nå. Jeg begynte å kaste i veg den andre kongen når hun kom inn med den første (og jeg fikk tak i den). Da kom hun tilbake nesten hver gang.

Hadde ei lita økt med apportbukken. Er litt rask til å slippe. Veldig oppsatt på å få godbiten... Jeg rekker ikke rose før hun spytter den ut. Hmmm..

Kommer på innkalling HVER gang jeg roper. Roser også når hun kommer inn uten at jeg har ropt. Hun stopper gjerne opp for å få kos.

Innkomstene virker stabile. Prøver å gjøre håndbevegelsen gradvis litt mindre. Sitter i fin posisjon, med god øyekontakt.

Tok med Alma og gikk tur med mor og sheltien Chicco på jordene i dag. Det ble en tur i bånd. Alma KAN være litt voldsom, så jeg måtte holde kontroll på henne. Men det gikk stort sett fint.



Aiko har muligens fått litt for harde turer de siste 3 dagene. Han har et vondt frambein. Han har hatt ømme håndledd tidligere også. Da på slutten av 1 uke med rundering på Sølen. Er ennå ikke sikker på hvilket ben det er, men følger med. Han var med på 1 mil skitur på onsdag, sparktur i går og i dag. Det er gjerne i utoverbakkene det går fortest, og det kan overbelaste frambena.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar